Kísérletezés fényekkel

making_of-6878Ez a válogatás a Kontakt Fotóművészeti Kurzusok második órájára készült. A feladat az volt, hogy minél több típusú fényben fotózzunk egy fotóalanyt. A fotók természetes, mesterséges fényviszonyok között, különböző fénymódosító felhasználásával készültek. Mivel inkább a fényekre koncentráltam, különösen a vakuval készüt képek esetében ezért a fotóalany beállítása több helyen háttérbe szorult.

Különösen sok gondom akadt a becsillanó szemüveggel. Megoldásként csak a derítést, illetve a modell tekintetének a fényforrástól való elfordítását találtam. Szabadban sajnos nem vittem magammal derítőt, így ott csak hunyorgós képek készültek. Erős napsütésnél segít ha a fotóalany nem néz közvetlenül a napfelé (lásd 3. fotó) vagy ha árnyákba áll.

A vaku használata során a derített verziót találtam a legtermészetesebb hatásúnak (8 és 11-es képek). Most használtam először önállóan az ernyőt illetve a távkioldót. Ezekkel a fénymódosítókkal még nem vagyok elég gyakorlott. A fényáteresztő ernyő hatása egészen meggyőző (12 kép), de a szemüveggel itt is gondom akadt. A fényvisszaverő ernyő hatása kissé kontrasztosabb volt, mint ami nekem ezeken a képeken tetszene, és az árnyék a falon sem volt szándékos. Sajnos a szoba méreteiből adódóan nem tudtam a fotóalanyt jobban eltávolítani a faltól.

Egy online tutorial inspirációjára az ernyőt összecsukva is kipróbáltam, aminek egy koncentráltabb fényforrást kellett volna eredményezni. A videóban az eredmény egy szépen bevilágított arc volt modell feje körül fokozatosan csökkenő fénnyel, mint utómunkában a stampelés. Sajnos nekem ez az efekt nem jött össze, bár valóban kontrasztosabb, erősebb megvilágítást kaptam. Itt is szükség lenne még finomhangolásra.

Végül az utolsó három fotó már inkább csak abszolút kísérletezés. Itt a hátteret világítottam be a távkioldós vakuval, ami az egyébként kék hátteret teljesen kifehérítette, enyhe kékes színt adva a modellnek. Egyébkét egészen jó high key fotók lettek hasonlóan a déli ellenfényben készüt képhez, azzal a különbséggel, hogy itt nem kellett a modell alá gugolni és előnytelen pozícióból fotózni. Később ez egy jó beállítás lehet persze fehér fal előtt, hogy ne színezze el a modellt a háttér. Sajnos egyenlőre csak egy vakum van, így a második és harmadik képek esetében egy sárga fényű lámpával illetve oldalsó derítéssel próbáltam fényt csempészni a modell arcára.

A képek minimális, a fényeket nem befolyásoló utómunkával készültek.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .